Me villivisiolaiset innostumme ja sytymme monenlaisista asioista.  Koska inspiraatio on luovuuden polttoainetta, olemme tähän postaukseen koonneet muutaman viimeaikaisen inspiraationlähteemme. Toivottavasti ne herättävät sinussakin uusia ahaa-elämyksiä ja saat lisäeväitä niin työhön kuin arkeen!

Lukutoukan suosikki

Perjantaisin on mukava tarttua hyvään kirjaan. Viimeisin lukemani kirja, The Participation Game, jonka on kirjoittanut Norty Cohen, herätteli ajattelemaan erityisesti kolmea asiaa markkinointiviestinnän suunnittelussa:

1. Pidä aina kohderyhmän näkökulma kaiken keskiössä. Kysy jatkuvasti, mikä merkitys käsissäsi olevalla asialla on heille.

2. Ruoki brändisi vaikuttajia. Älä tyydy vain puhumaan heille, vaan puhu heidän kanssaan.

3. Säilytä niveliesi joustavuus, jotta olet valmis muuttamaan suunnitelmiasi tarpeen mukaan. Tarve voi olla jokapäiväistä.

Napaa kirjaa myös omaan kirjahyllyysi täältä!

Kati, viestintäkonsultti

Sykähdyttävä Super Bowl

Jenkkifutiksen Super Bowl kohisuttaa vuosittain markkinointimaailmaa. Olennaista ei ole, kuka voitti ottelun, vaan mitä heijastetaan screenille mainostauoilla ja mikä brändi vie huomion somessa. Tänäkin vuonna tapahtumassa nähtiin inspiroivaa, viihdyttävää ja liikuttavaa luovaa tarinankerrontaa. Markkinointialan foorumeilla hehkutettiin erityisesti Tide-pesuaineen spottia, joka kosiskelee menneiden vuosien menestysmainoksia metatasolla. Toteutus on oivaltava, mutta kääntyykö se liian sisäänpäin lämpiäväksi?

Ihastele Super Bowl -mainoskoostetta täältä!

Pauli, luova johtaja

Asenne ratkaisee

Olen viime aikoina pysähtynyt miettimään, miten valtava merkitys asenteella on arjessa. Päätin vuoden vaihteessa, että teen tietoisesti töitä, jotta myönteiset ajatukset saavat enemmän tilaa elämässäni. Yhdessä yössä ei tarvitse muuttua yltiöpositiiviseksi. Riittää, kun näkee ympärillään asiat, jotka ovat ihan ok. Tärkeintä on muistaa, että asenne on taito, eikä mikään pysyvä ominaisuus. Asenteella on merkitystä myös töissä. Väitän, että oma, kollegan ja pomon asenne vaikuttaa jokaisen työhyvinvointiin. Mukavasti ja rakentavasti asioihin suhtautuvien ihmisten kanssa on kiva tehdä töitä!

Jonna, digimarkkinoinnin suunnittelija

Taiteelliset Instagram-tilit

Kulttuuri- ja taideilmiöt ovat aina herättäneet mielenkiintoani, ja saan näistä runsaasti inspiraatiota. Viime aikoina olen ollut erityisen innostunut Instagram-tileistä, jotka henkilökohtaisesti näen pieninä taideprojekteina. Tilit, joista innostun, keskittyvät usein yksittäiseen pieneen teemaan, jonka ympärille koko tilin sisältö on rakennettu. Yksi hyvä esimerkki, @scenic_simpsons mehustelee vanhojen Simpsonit-jaksojen kohtausten yksityiskohdilla, väreillä ja abstrakteilla sommitteluilla.

Mikko, AD

Kirjoittaja Villivisio,

Luovuus innovointi